Data Strategie
Haarscherp inzicht in je data en KPI’s
Ga van Tuurinformatie naar Stuurinformatie
Data Strategie
Doelen scherp hebben is fundamenteel voor een effectieve sturing. Daarbij hoort een datastrategie die ervoor zorgt dat je altijd en overal inzicht hebt. Met data die actueel en betrouwbaar is.
Een goede datastrategie omvat vooral een analyse van welke informatie je nodig hebt om uiteindelijk onderbouwde beslissingen te kunnen nemen.
Heb je geen zicht op je doelen en data dan zal je koers loos verder dobberen en is het resultaat dat je concurrentie je het nakijken geeft.
Zonder doelen en een datastrategie haal je geen rendement uit je data.
Een goede datastrategie bevat o.a.
- GAP analyse
- Invullen van databeheer
- Opheffen van datafabrieken
Een goede set van KPI’s bevat o.a.
- Concrete doelstellingen
- KPI kaarten met ambitie
- Spanningsdriehoeken
Wat onze klanten zeggen over QOALZ?
Lees hoe een aantal van onze klanten
onze samenwerking ervaren.
Wij kunnen de oplossingen van QOALZ zeker aanraden. Snel en duidelijk inzicht in onze KPI’s, waarbij wij onze data eenvoudig beheren.
Ward van Zandvoort
LOOF
Met verschillende systemen in meerdere landen, is een platform dat data kan structureren en eenduidig kan presenteren essentieel. Met QOALZ hebben wij dit in korte tijd gerealiseerd.
Manager Finance & Control
NIDO-Living
Hoe wij werken?
In stap 1 van de DATA3 methode worden de uitgangspunten bepaald om het volledige potentieel van je data te gaan benutten!
Stap 1 Doelen en KPI's
In een workshop gaan we samen op zoek naar de doelstellingen en bijbehorende KPI's van jouw onderneming
Stap 2 Datastrategie bepalen
Door de juiste datastrategie te bepalen als vertrekpunt zodat data voor je gaat werken
Wanneer de Data3 methode wordt toegepast
Dan onstaat er een kettingreactie
Je data sluit 100% aan op de informatie die je nodig hebt voor sturing. En de kwaliteit van je data is op het niveau om onderbouwde beslissingen te kunnen nemen. Jij bent in controle!
Medewerkers die gegevens moeten verzamelen, bewerken en rapportages maken is verleden tijd. Je hebt altijd en overal inzicht in de actuele stand van zaken.
Doordat je het proces hebt geautomatiseerd, besteed je geen tijd en geld aan het verzamelen en bewerken van gegevens en handmatig opstellen van rapportages. Die tijd kan je besteden aan bijvoorbeeld verbeteren van processen. Geen energielekkage bij collega’s maar blije gezichten.
Met actueel inzicht kan je snel bijsturen waar nodig. Je hebt geen belemmeringen in je data om te groeien. Winstlekkage repareren is daarmee verleden tijd.
Aan de slag met de Data3 methode
Wil jij weten of de Data3 methode voor jouw bedrijf kan werken met de hulp van ons team?
Vraag dan vrijblijvend een 45-minuten strategiegesprek aan. In dit gesprek stel ik je een aantal vragen over je onderneming, je product en je huidige gebruik van data. Wanneer blijkt dat ik je kan helpen en jij staat daar voor open, alleen dan praten we daar over verder. Zo niet, dan zal ik je altijd verder helpen, met tips, adviezen of je doorverwijzen naar een andere partij.
Over Andre Maatman en QOALZ
Andre is eigenaar van QOALZ, heeft een achtergrond in de accountancy en veel bedrijven geholpen met vraagstukken op het gebied van Finance, proces- en risicomanagement en IT. Veelal in combinatie met elkaar.
De theorie van de Data3 methode is opgenomen tot de kern van ons bedrijf en ook bij bedrijven die wij geadviseerd en geholpen hebben in de afgelopen 15 jaar.
Vandaag de dag werken wij, vanuit ons kantoor in Harderwijk, samen met ondernemers met een productie of handelsbedrijf die klaar zijn om de huidige kansen ten aanzien van hun data te benutten.
Rekening houdend met hun missie en interne waarden. Wij geloven er namelijk in dat bedrijven streven om het maximale uit hun organisatie en medewerkers te halen. Elke dag weer.